دانلود رساله و پایان نامه معماری

رساله ساختمان اداری و نمونه مشابه : نقشه اتوکد فایل سه بعدی

دانلود رساله ساختمان اداری و نمونه مشابه : نقشه اتوکد فایل سه بعدی

در این صفحه ، چندین فایل اتوکد و پروژه های حرفه ای از انواع مجتمع های اداری و دفاتر کار و همچنین یک رساله معماری  ساختمان اداری ، برای دانلود آماده کرده ایم که حتما میتواند در انجام پایان نامه به شما کمک کند.همچنین یک رساله کامل ، شامل بخش های : منابع، فرایند طراحی ،برنامه فیزیکی،  سرانه ها، زیر فضاها ، نمونه های مشابه و موردی و … است.

دانلود رساله ساختمان اداری نقشه اتوکد حرفه ای

دانلود پروژه اتوکد ساختمان اداری

دانلود رساله ساختمان اداری فایل اسکچاپ تری دی

حجم سه بعدی مجتع تجاری اداری و مال با فرمت اسکچاپ

دانلود رساله ساختمان اداری نمونه نقشه اتوکد

دانلود نمونه نقشه های دوبعدی اتوکد اداری Proposal for Multi Storey Office Building

دانلود نمونه نقشه اتوکد : ساختمان پولی و مالی (اداری)  :

دانلود رساله ساختمان اداری نقشه اتوکد نمونه مشابه

شامل 2 زیرزمین برای پارکینگ و دفاتر اداری با فرمت dwg اتوکد  Building financial

دانلود رساله ساختمان اداری دانلود فایل سه بعدی تجاری با فرمت dwg اتوکد

دانلود فایل سه بعدی تجاری با فرمت dwg اتوکد 3d commercial building

دانلود رساله ساختمان اداری پروژه اتوکد مجتمع تجاری لنداسکیپ معماری

دانلود پروژه اتوکد مجتمع تجاری به همراه لنداسکیپ معماری office plan and landscaping

دانلود رساله ساختمان اداری پروژه اتوکد مجتمع تجاری اداری بانک با فرمت dwg اتوکد

دانلود مجتمع اداری بانک با فرمت dwg اتوکد Banking center

دانلود رساله ساختمان اداری پلان dwg اتوکد

مجتموع ادای با پلان L شکل

دانلود رساله ساختمان مجموعه اداری : کار شده با نمای شیشه و آجر

مجموعه اداری : کار شده با نمای شیشه و آجر

دانلود رساله ساختمان اداری

مهمترین مساله در طرح های آکوستیکی، مساله فضاهای باز اداری است که توسط پارتیشن یا پاراوان از هم جدا شده اند. هرچه پارتیشن سنگین تر(با ضخامت بیشتر) و بلندتر باشد تاثیر آن در جلوگیری از صدا بیشتر است. اما باید مساله هزینه و جلوگیری از تبدیل شدن سالن باز به فضاهای کوچک بسته را نیز در نظر گرفت.

توصیه‌های روان شناسی محیط کار : روان شناسی محیط کار یکی از جدیدترین و نوپاترین حوزه های روانشناسی کاربردی است. این حوزه نیز ابتدا به صورتی محدود تحت عنوان بهبود شرایط فیزیکی محیط کار بخشی از روانشناسی صنعتی را تشکیل می داد ولی با افزایش اهمیت محیط زیست و تاثیر آن در زندگی انسان ها به صورت یک حوزه تخصصی جدید در آمد. امروزه روانشناسان محیط به بررسی مسایلی پیرامون تراکم جمعیت، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و طراحی و محوطه های کار و زندگی اشتغال دارند تا محیط زنگی انسان ها در حد بهینه باشد.
آنها به این حقیقت دست یافته اند که برخی جنبه های طراحی داحلی مانند استفاده از رنگ های و یا استفاده از گیاهان سبزبر خلق و خوی افراد این اتاق ها و میل آنها به برقراری روابط اجتماعی تاثیر می گذارد. همچنین دمای اتاق و دیگر مشخصه های فیزیک بر احساسات و رفتار اجتماعی اثر دارد. حتی افرادی که در رفت آمد از یک راه استفاده می کنند بیش از سایرین به هم نزدیک می شوند.

نتایج نظر سنجی انجام گرفته در سطح وزارت مسکن و شهرسازی نشان می دهد که:

  • رنگ های روشنی که از لحاظ فرهنگی مقبول باشند بر رنگ های تیره ترجیح داده می شوند.
  • 71% پاسخ گویان چوب را به عنوان جنس مناسب برای وسایل کار می دانند.
  • برقراری رابطه با محیط خصوصاً رابطه بصری(تماشا کدن بیرون) از روش های رایج پاسخ گویان جهت رفع خستگی است.
  • اکثر پاسخ گویان اتاق های بسته را نسبت به سالن های باز ترجیح داده اند.

طراحان محیط زیست بر دو حالت روانی انسان تأکید می کنند،” تحرک و فعالیت” و ” استراحت و تجدید قوا” و اظهار می دارند که انسانها نیاز به تعادل بین این دو وضعیت دارند تا بتوانند به بهترین شکل کار کنند. تحقیقات نشان می دهد که طول مدت دقت افراد بزرگسال تقریباً چهل دقیقه است و پس از آن، سطح کارآیی فرد افت می کند و دقت و تمرکز او کاهش می یابد، مگر چند لحظه استراحت کند. این زمان استراحت سبب تجدید قوای او می شود. امروزه بحث و گفتگو و تبادل اطلاعات، رفته رفته در کلیه سطوح کا اداری عمومیت پیدا می کند. پردازش خلاق اطلاعات جایگزین کار تکراری می شود. سهم کار گروهی و ارتباطات، با وجود همه مشکلات، روبه افزایش است. در همین حال، شمار کارهای متمرکز فردی که انجام آنها به شرایط آرام تری نیاز دارد نیز افزایش می یابد. تغییرات سریع این دو نوع فعالیتف که از ویژگی های اغلب محیط های کاری است و این موضوع باعث بروز تقاضاهای متضاد برای طراحی فضایی می شود. به این وضعیت به صورت های گوناگون می توان پاسخ داد.
نتایج مطالعات انجام شده در خصوص شاخص بهداشت در محیط های کاری نشان می دهد محیط کار بر احساس تندرستی و عملکرد کارکنان تاثیر قابل ملاحظه ای دارد. دز این زمینه سه عامل تعیین کننده تشخیص داده شده است. وجود فضای لازم برای خلوت گزینی و انجام کار متمرکز، ایجاد امکان بحث و گفتگو و تسهیل کار تیمی و پروژه ای و فراهم آوردن تسهیلات برای برخوردهای غیررسمی.

ارتقای کیفیت فضا از نظر ایجاد برخوردهای اجتماعی در ادارات یکی از مسئولیت های اصلی برنامه ریزان در آشتی دادن منافع دو طرف است. به این ترتیب، محیط کار با حس سکونت که مبالادت اجتماعی و کارکردی میان مردم را مسیر می سازد غنا می یابد. این فرآیند در اغلب موارد در عوض ایجاد فضاهای اضافی به بهره گیری از فضاهای واسط و کم استفاده می انجامد. به علاوه ارتقای کیفیت برخوردی فضا می تواند میان نیازهای متضاد کار متمرکز و ارتباطات انسانی رابطه برقرار کند. جنبه های گوناگون موثر بر این کیفیت، شامل عرصه های لازم برای تعامل و خلوت گزینی، کارآرایی آن در آینده و عوامل کالبدی، همچنین طراحی و آرایش دفاتر گوناگون ارزشیابی شده اند.

نتیجه نوعی تناسب مثبت است. هرچه کیفیت برخورد بهتر باشد، عملکرد کاری بالاتر خواهد بود و بر عکس با کنار هم قراردادن مناطق ارتباطی و اداری دفاتر ترکیبی ، انتخاب میان تعامل و خلوت گزینی را میسر می سازد. در نگاهی دقیق تر از ارزشیابی تجربی دیده می شود که طراحی محیط کار در افزایش خشنودی کارکنان و عملکرد بهتر آنها اهمیت زیادی دارد.

 

دانلود رساله ساختمان اداری

  • 119  صفحه فایل Word (با نمونه مشابه کامل )
  • تماس:0939.831.4609

دانلود فایل رساله دانلود فهرست [purchase_link id=”7303″ style=”button” color=”blue” text=”خرید پسورد”]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا