رساله مرکز استعدادیابی درخشان + نقشه اتوکد
دانلود رساله مرکز استعدادیابی درخشان
رساله مرکز استعداد یابی خانه هوش کودک
چکیده:
رساله کامل مرکز استعدادیابی نمونه های مشابه نقشه اتوکد با پلان نما برش برنامه فیزیکی نتیجه گیری پرووزال پاورپوینت word طراحی مدرسه دانلود رایگان نقشه اتوکد : تکامل شیوه زندگی، نیازهای جدید برآمده از رشد شهر ها را به بار آورده است. 70% کودکان در فضاهای شهری زندگی میکنند در چنین فضایی پرورش آنها اجباراً مشروط شده است بدون اینکه واقعاً در این باره فکر شده باشد. هر چه تغییر شکل خارقالعاده شهرهای ما و ساخته شدن مجموعههای بزرگ، منجر به بحثهای زیادی گشته، اما به ندرت راجع به تأثیر این محیط زندگی بر کودکانی که در آنجا به دنیا میآیند و بزرگ میشوند پرسشی مطرح شده است.زندگی روستایی ، امکان تملک فضا را به کودک میدهد و انواع راهها و فضاهای متنوع برای او پدید میآورد. کشف قلمرو، مرحلهای طبیعی از پرورش اوست بدون اینکه خطری جدی او را تهدید کند. حالآنکه در شهرنشینی، تعداد خطرات ناشی از گستردگی شهر، دادههای مسئله را عمیقاً تغییر داده است. شهر خطرناک هنوز نمیداند چگونه کودک را بپذیرد و ترجیح میدهد او را در اماکن محافظتشده نگاه دارد. تا زمانی که کودک به سن رویارویی با شهر برسند. روزانه بر تعداد مناطق ممنوع، افزوده میشود و در نتیجه جای ممکن برای کشف فضایی کودک به تبع آن، دنیای او، کوچکترمیگردد، در حالی که کودک نیاز به قلمرو دار. و عملاً این قلمرو اکثر اوقات فضای محدود اتاق کودک است. به همین دلیل احتیاج به فضاهای عمومیتر، به دور از خطرات، برای پاسخگویی به نیازهای کودکان و همچنین خنثی کردن قیود دستوپا گیر شهرسازی امروز هر چه بیشتر احساس میشود.با توجه به اهمیت فراوان فعالیتهای تحقیقاتی و پژوهشی در توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور ما و با توجه به اینکه 55 در صد جمعیت کشور را گروههای سنی زیر 20 سال تشکیل میدهند.همچنین این موضوع که روشهای آموزشی و پرورش در سطح بینالملل شاهد تغییرات و پیشرفتهایروزافزون است و مفاهیم بنیادین آموزشوپرورش دگرگون شده است.دانلود رایگان نمونه پلان اتوکد برای مرکز استعدادیابی درخشان
فصل اول: کلیات
– مقدمه
– دلایل انتخاب موضوع
– اهداف طرح
– هدف از طرح این فضا
مرکز استعدادیابی ورزشی و یا علمی کودکان، در واقع مکانی است برای ارزیابی و کشف استعدادها و به کارگیری استعدادهای کشف شده از طریق آموزش.فضایی پویا و سیال که در وهله اول برای کودکان جذاب و دعوت کننده باشد تا به جستجو و کنکاش و ا دارد .مکانی که کودکان در آن احساس راحتی و امنیت داشته باشد و حرکت در هر جایی در آن برای کودکان امکانپذیر و توأم با تجربههای نو باشد.مکانی که کودکان در آن جایگاه اصلی دارند و طراحی حول و محور کودکان انجام شده باشد.در این دوره باید به نیازها ، خواسته ها و شکل گیری شخصیت کودک توجهی خاص نمود .با ایجاد کنجکاوی و خلاقیت و فضایی شاد بین کودکان ، نه تنها رشد اعتماد به نفس را در آنها ایجاد کرده ایم بلکه به این طریق با توجه به رشد کودکان شود.
1-5- ضرورت انجام موضوع
1-5-1- ضرورت از نظر ماهوی
الف)ارزش نهادن به کودکان به عنوان آیندهسازان فردا .
ب)شکوفایی استعدادهای کودکان در تمامی ابعاد.
ج)کودکان سرمایههای اصلی کشور هستند که باید بر روی آنهاسرمایهگذاری کرد .
1-5-2- ضرورت از نظر اقتصادی
کودکان در شمار سرمایههای بسیار مهم هر جامعه هستند .سرمایهگذاری برای این قشر گر چه زودبازده نیست.لیکن گامی اساسی در مسیر توسعه و ترقی آینده است. فراهم آوردن موجبات آموزشوپرورش صحیح و ارتقاء فکری کودکان و نوجوانان ، باعث رشد و تحول این قشر و زمینهساز تفکر خلاق این گروه خواهد بود.
1-5-3- ضرورت از نظر فیزیکی
الف) عدم وجود فضای مناسب برای رشد و شکوفایی همهجانبه استعدادهای کودکان
ب) نیاز مبرم به توسعه بیشازپیش فعالیت های آموزشی ،هنری و ورزشی در سطح کشور و اهمیت که در پیش برد و تداوم و سالمسازی فکر و روان انسانها وجود دارد .
1-6- روش پژوهش
– روش میدانی :
شناخت فیزیکی و شرایط اقلیمی -محدودیتها-پتانسیلهای سایت ، بازدید از نمونههای موجود و ….
– روش پژوهشی (کتابخانهای)
ابزار اندازهگیری شناخت فرهنگی ، اجتماعی و سیاستگذاریهای مربوط به مخاطبین.
- بررسی استانداردها و اطلاعات فنی در زمینه فضاهای آموزشی و ورزشی با استفاده از مراجع و کتب
- بررسی نیازها و خصوصیات مخاطبین (کودکان) با استفاده از کتب روانشناسی
- بررسی نمونههای موجود داخلی و خارجی با استفاده از کتب و شبکه اطلاعرسانی جهانی اینترنت و بازدید از نمونههای داخلی.
- مشاوره با اساتید مربوطه
1-7- طرح پژوهش
پس از نتیجهگیریهای مبحث شناخت و تحلیل اطلاعات بهدستآمده با توجه به پتانسیلهای موجود سایت و مشاوره با اساتید مربوطه ایدههای مقدماتی طراحیشده و با توجه به محدودیتها و امکانات ایدههای مقدماتی ارزیابیشده و گزینه نهایی انتخاب شده است.
فصل دوم: مبانی نظری طرح مرکز استعدادیابی
2-1- روش تحقیق
1-1- روش تحقیق
ابتدای کار طراحی، مطالعاتی به صورت میدانی و کتابخانهای و کمک و مشورت استاد راهنما آغاز شد و با تماس و مصاحبه با عوامل و سازمانهای مربوطه ادامه یافت.
مطالعات میدانی به صورت، حضور در محل پروژه (سایت) و گرفتن عکس از محل پروژه و بناهایهمجوار سایت و بررسی خیابانها و کوچهها و راههای درجه 1 و 2 و همینطور محاسبه و در نظر گرفتن ارتفاع و نوع کاربریهای بناهای مجاور که نوع کاربریها توسط طرح تفصیلی که از سازمان مسکن و شهرسازی تهیه شده مشخص گردیده و تمامی تحلیلهای سایت به صورت میدانی و حضور در سایت تهیه گردیده.
سازمانها و ادارههایی که با آنها جهت تکمیل مطالعات در ارتباط با قوانین ساختوساز و طراحیمشورت به عمل آمده عبارتاند از: سازمان مسکن و شهرسازی، اداره آتشنشانی، سازمان یونیسف، سازمانیونسکو، استانداری، اداره آمار و ارقام، سازمان نوسازی مدارس و … میباشد.
کتابخانههایی که در آنها مطالعه جهت تکمیل اطلاعات صورت گرفته عبارتاند از: سالن انتظار(روانشناسی کودکان و والدین)، کتابخانه امیرکبیر (قوانین و ضوابط ساختمانسازی، کتب روانشناسی وداستانی کودکان و …)، کتابخانههای دانشگاههایی همچون: گنجینه هنر و معماری، رازی، جهاد دانشگاهی واستفاده و مطالعه پایاننامههای مشابه.
پس از تحلیل سایت و مطالعات میدانی و کتابخانهای و استفاده از کمکهای استاد راهنما شروع به زدنکانسپت نموده که پس از تأیید و مشورت با استاد و آوردن دلایل کافی در ارتباط با طرح داده شده و رفعمعایب توسط استان راهنما پلانها زده شده و پلانها نیز بررسی و تأیید استاد راهنما رسید و شروع بهپوستر کردن کار نموده .
فصل سوم: بستر طرح (مطالعات اقلیمی)
فصل چهارم: بررسی نمونههای مشابه داخلی و خارجی مرکز استعدادیابی
3-1- نمونه خارجی مرکز استعدادیابی
3-1-1- مهدکودک توبین گن
3-1-2- کودکستان فرانکفورت – ساشن هاوزن
3-1-3- مهدکودک برگیم:
3-1-4- کودکستان منشینگ
3-1-5- کودکستان رودولف Mansfield Rudolf Steiner School And Kindergarten
3-1-6- کودکستان مهدکودک لیپاجاروی
3-1-7- کودکستان آلته موهرن Alter mohren kindergarten
3-1-8- کودکستان سیندرفاینگزن sindelfingen kindergarten
3-1-9- کودکستان فرافگفورت گیریش frankfort girish kindergarten
3-1-10- کودکستان فرافگفورت نیدر راد frankfurt niederrad kindergarten
3-1-11- کودکستان رودولف برلین berlin rudolf kindergarten
3-1-12- کودکستان فرانکفورت frankfurt niederrad kindergarten
3-2- نمونه داخلی مرکز استعدادیابی
3-2-1- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دزفول
3-2-1- موسسه هوش و استعدادیابی امیدفردا تهران
3-2-1- موسسه فرهنگی -هنری پرورش نبوغ البرز
3-2-1- مرکز تخصصی توانمندسازی انسان پارند تهران
فصل پنجم: برنامه فیزیکی و تعداد و مشخصات فضا ها
فصل ششم: نتیجهگیری و پیشنهادات برای طراحی مرکز استعدادیابی
منابع
خرید و دانلود رساله مرکز استعدادیابی درخشان
- 128 صفحه فایل Word (کامل)
- تماس:0939.831.4609