دانلود رساله و پایان نامه معماری

دانلود ریز فضاهای مسجد مدرن و فوق العاده زیبا : Mosque Architects

دانلود ریز فضاهای مسجد مدرن

ریز فضاهای مسجد مدرن

در این صفحه، میخواهیم یک بنای مسجد کوچک بسیار جالب را برسی کنیم و با ریز فضاهای این مسجد مدرن ، بیشتر آشنا شویم.مساحت این بنا 100 مترمربع است و بدنه و کف سازی آن به صورت سنگ تراشی شده و یک منازه زیبا به آن اضافه شده است. در قسمت پشت این بنا، فضای پارکینگ قرار داده شده و جلوی مسجد را به میدان عمومی با صندلی چشمه آب و ….

دانلود رساله مسجد + مطالعات طراحی کامل

دانلود رساله کامل مسجد دانلود رساله کامل مصلی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود نسخه کامل ریز فضاهای مسجد مدرن از معمار این مسجد کوچک از 100 مترمربع شامل احداث فضای مجزا فضایی سنگ تراشی و اضافه کردن مناره است که به ساختار موجود به عنوان نمادین برجسته در کنار قصر قدیمی قرن 18 میلادی استوار است. یک پلان جدید مدنی در قبل از یک فضای پارکینگ مجاور ایجاد شده بود، جلوی مسجد را به میدان عمومی با صندلی، چشمه آب، فضای تباهی و سایه زدن در زیر یک درخت انجیر تازه کاشته شده ایجاد کرد.
با توجه به عدم هماهنگی ساختار موجود با جهت گیری مورد نیاز برای مکه،در سطح معماری، مناره لایه ای جدید به صورت افقی از طریق یک کاناپه به آرامی تقریبا به یک دیوار منحنی در سطح میدان پیوند می یابد و یک قطب نما برای زیر را ایجاد می کند  ابتدا جهت طراحی جهت گرایش به مجموعه ای از تحولات و تغییرات فیزیکی تنظیم شد. جهت گیری نسبت به مکه تنها ابزار / زبان بسیج شده بود که برای شکل دادن به جدید و اطراف آن، در همه مقیاس ها، از داخل مطالعات معماری نمونه مشابه تا میدان بیرونی است
و یک فضای انتقالی میان داخل مسجد و خیابان نیز ایجاد می کند به عنوان اضافه کردن حریم خصوصی برای مسجد از خارج است
پاکت مسجد به شدت از ورق های فولادی سفید رنگ نازک بریده شده تشکیل شده است، که به وضوح در جهت موازی به مکه زاویه دارد. هنگامی که از یک زاویه به سمت چپ نگاه می شود، صفحات فولادی برای ایجاد یک جامع و کامل تشکیل می دهند. حجم جلوی مطالعات معماری نمونه مشابه از منظر نازک آن، از بین می رود و با فضای تاریخی غنی و بصری آن مخلوط می شود و لحظه ای اعتقاد به حضور واقعی آن را متوقف می کند.
طراحی معماری حاکم بر معماری مستقل مکعبی / گنبد / مینات سنتی، طراحی را ارائه می دهد خواندن سبک تر از نوع شناسی، حضور تکتونیکی طولانی مدت. سطوح مقطع سازه / محدب جدید مسجد خارج از میدان و خیابان را در هندسه عجیب و غریب تسخیر کرده و آن را به فضای مذهبی داخلی متصل می کند که معمولا به طور انحصاری محصور شده است. همانطور که اکنون می دانیم، این دو فضایی (فضای مذهبی در داخل و فضای عمومی خیابان بدون) در «قیام بهار عربی» که در آن فضای عمومی شهر، فضای عمومی مسجد را متلاشی می کردند، هیبریداسیون شدند.

در کنار مناره، کلمه خدا (خدا) از عناصر مینار جمع شده است، تبدیل به یک عنصر ساختاری یکپارچه است که تقویت آرماتور فولاد شکننده است، به جای اینکه فقط یک تزئین تزئینی باشد. مناره یک عنصر ضعیف می شود که بدون این خوشنویسی می تواند به صورت ساختاری شکست بخورد و از هم جدا شود. از یک طرف دیده می شود که خداوند در فرم جامد مثبت، تفسیر مدرن خوشنویسی خوانده می شود. از سوی دیگر، خداوند به عنوان خالی، فقدان مشکوک، و همچنین ایده غیر مادی و غیر قابل بیان خداوند، با اشاره به عدم نمایندگی در اسلام، خوانده می شود. همچنین این تفکیک کلمه از یک متانارو به یک متن است که می تواند از طریق ایجاد یک جسم فیزیکی و نه یک لنز نوری، تفسیر شود. در اینجا، متن به معنای واقعی کلمه یک ساختار است، و نوشتن / خواندن بین خطوط اتفاق می افتد. Minaret خود همان ارتفاع درختان اطراف است؛ و هنگامی که دیده می شود به جلو برای شفافیت با متن آن شفاف می شود.
در پایین، در ورودی دیوار منحنی به مسجد، کلمه Insan (انسان) به صورت پیکسل و به همان اندازه ساختاری به صفحات فولادی افزوده می شود تا دیالکتیک هگل را از خدا / انسان ایجاد کند. همپوشانی هر دو، ایده بشریت را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از معادله با خدا، قرار داده شده در دیالکتیک جدید، و یادآوری سنت انسانیتی اسلام است، به عنوان اشاره شده در کتاب خداشناس مشهور محمد Archoun Humanisme et Islam – مبارزه این پیشنهادات (پاریس، Vrin، 2005) که اسلام را در خاستگاه پروژه روشنگری قرن نوزدهم قرار می دهد.

همانطور که یکی در اطراف مطالعات معماری نمونه مشابه حرکت می کند، خواندن مسطح مسجد که توسط صفحات فولادی شکل گرفته است شفاف می شود، در حالی که دو کلمه (الله / انصن) بیشتر آشکار می شود و بالعکس. سبک کلی تکتونیکی مسجد نیز در یک کنش متقابل نسبت به سنگین بودن ابعاد سنگ کاخ موتهارا قرار دارد.
یک درخت انجیر سایه میدان جدید و ایجاد یک پایان کتاب همراه با درخت زیتون موجود در طرف دیگر خیابان، با اشاره به آیه “شکل و زیتون” (souret در نوجوان) در Quran و با اشاره به اهمیت هر دو درخت در سنت مسیحی نیز هست. در آستانه ورود به سالن مسجد، که هر دو زن و مرد را در یک فضا قرار می دهد، با یک نمای شیشه ای پلاستیکی که دارای دو درخت چوبی است که در داخل آن شناور است، بیان می شود.
در داخل ساختار موجود، مداخله حداقل شامل سفید کردن سطوح مقعر غارها، استفاده از مخلوط آهکی ویژه ای که از حلب در سوریه آورده شده است، و نیز معرفی یک پنجره فضایی جدید است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا